Aktualności
- Szczegóły
wraz z omówieniem zasad redagowania projektów uchwał do podjęcia na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość przez organy spółdzielni oraz treści protokołu notariusza z podejmowania uchwał na piśmie przez Walne Zgromadzenie / Zebranie Przedstawicieli
termin: 11 maja 2021 r., godz. 0900 – 1215
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
cena: 369 zł brutto/os. (300 zł netto + VAT)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
"Organizacja Walnego Zgromadzenia - Zebrania Przedstawicieli - Zebrania Grup Członkowskich w spółdzielniach w dobie COVID-19 wraz z omówieniem zasad redagowania projektów uchwał do podjęcia na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość przez organy spółdzielni oraz treści protokołu notariusza z podejmowania uchwał na piśmie przez walne zgromadzenie / zebranie przedstawicieli",
które odbędzie się w dniu 11 maja 2021 r. w godzinach 09:00 - 12:15 (przerwa od 10:30 do 10:45).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 369 zł brutto/os. (300 zł netto + VAT) i obejmuje: 4 godziny dydaktyczne (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat. Dodatkowo do 10 maja br. Uczestnicy mogą przesyłać pytania związane z tematem szkolenia na adres:
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Szkolenie poprowadzi radca prawny dr Piotr Pałka. (Informacja o prowadzącym poniżej.)
Cel szkolenia
Zdobycie kompleksowej wiedzy nt. organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie COVID-19.
Metody szkoleniowe
Praktyczne szkolenie, pozwalające na zdobycie wszechstronnej wiedzy i praktycznych umiejętności, przydatnych w pracy każdej Spółdzielni w związku ze zmianami w przepisach prawa w okresie epidemii.
Grupa docelowa/profil uczestnika
Szkolenie skierowane jest do pracowników oraz członków organów Spółdzielni.
PROGRAM SZKOLENIA
- Specyfika Spółdzielni w świetle kolejnych Tarcz Antykryzysowych.
- Zmiany w przepisach prawa – Tarczach Antykryzysowych dotyczące funkcjonowania organów Spółdzielni w okresie epidemii.
- Charakter przepisów epizodycznych.
- Nakaz czy możliwość stosowania przepisów o charakterze epizodycznym niezależnie od postanowień statutu – głosowanie na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- Przepisy dot. reżimu sanitarnego – zebrania lub spotkania o charakterze zawodowym lub służbowym a możliwość funkcjonowania organów Spółdzielni w formule stacjonarnej.
- Przygotowanie Spółdzielni do organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie epidemii w formule stacjonarnej.
- Przygotowanie Spółdzielni do organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie epidemii w trybie głosowania na piśmie.
- Przygotowanie Spółdzielni do organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie epidemii w trybie środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- Stosowanie przepisów o podejmowaniu uchwał na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumienia się na odległość a stosowanie pozostałych przepisów dot. stacjonarnego przeprowadzenia Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich.
- Stosowanie przepisów o podejmowaniu uchwał w modelu hybrydowym (częściowo stacjonarnie, na piśmie i przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość) a stosowanie pozostałych przepisów dot. stacjonarnego przeprowadzenia Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich.
- Zasady przeprowadzania wyborów do organów Spółdzielni w dobie COVID-19 - zachowanie wymogu tajności a głosowanie na piśmie i przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- Ostatnie zmiany w przepisach prawa dot. terminów na sporządzenie i zatwierdzenie sprawozdań finansowych przez Spółdzielnie wszystkich branż.
- Zasady redagowania projektów uchwał do podjęcia na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość przez organy Spółdzielni oraz treść protokołu Notariusza z podejmowania uchwał na piśmie na przez Walne Zgromadzenie / Zebranie Przedstawicieli.
- Odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników szkolenia przed szkoleniem.
- Podsumowanie szkolenia.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesyłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 10 maja 2021 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 11.05.2021 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
Informacja o prowadzącym
Radca prawny dr Piotr Pałka (Nr wpisu GD/GD/2723), posiada wieloletnie doświadczenie pracy w renomowanych kancelariach prawnych, Stałym Przedstawicielstwie RP w Brukseli. Certyfikowany Chief Compliance Officer - międzynarodowy egzamin gwarantujący zapewnienie prowadzenia działalności zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi. Kierownik Działu Compliance. Koordynator Centrum Compliance. Założyciel i wspólnik w Kancelarii DERC PAŁKA Kancelaria Radców Prawnych, więcej na https://dercpalka.pl/. Wykładowca i szkoleniowiec. Komentator Rzeczpospolitej oraz Dziennika Gazeta Prawna. W 2017 r. członek zespołu roboczego ds. innowacji finansowych (FinTech) przy KNF. Laureat międzynarodowego konkursu dla profesjonalistów Unii Kredytowych, który odbył się w dniu 31 lipca 2019 r. na Bahamach, organizowanego corocznie przez Światową Radę Unii Kredytowych z siedzibą w Madison (WOCCU) za projekt badawczy Credit Unions’ Compliance Management Systems. Członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Finansowego przy Warszawskim Instytucie Bankowości.
Posiada/Ukończył: (2021) uzyskanie stopnia doktora nauk prawnych, obrona rozprawy doktorskiej pt. ,,Compliance w sektorze polskiej spółdzielczości finansowej’’; (2019 r.) kurs AML oficer. Poziom 2 (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2018 r.) Certyfikowany compliance officer w FinTech. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2017 r.) Specjalistyczny Certyfikat w Zakresie Systemu Kontroli Wewnętrznej wedle Rekomendacji H KNF. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Zaawansowany Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zakończony wynikiem pozytywnym (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Approved Compliance Officer (ACO). Egzamin organizowany przez Instytut Compliance przy Viadrina Compliance Center Europa-Universität Viadrina zdany z oceną bardzo dobry; (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer w instytucjach finansowych (CGE); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: ,,Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania Jakością według wymagań normy ISO9001:2008'' (PBSG); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: ,,Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji w oparciu o normę PN-ISO/IEC 27001:2014'' (PBSG).
- Szczegóły
termin: 30 marca 2021 r., godz. 0900 – 1215
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
cena: 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
„Funkcjonowanie organów spółdzielni w dobie aktualnego reżimu sanitarnego COVID-19",
które odbędzie się w dniu 30 marca 2021 r. w godzinach 09:00 - 12:15 (przerwa od 10:30 do 10:45).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 4 godziny dydaktyczne (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat. Dodatkowo do 26 marca br. Uczestnicy mogą przesyłać pytania związane z tematem szkolenia na adres:
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Cel szkolenia
Przedstawienie działalności Spółdzielni oraz jej Zarządu, Rady Nadzorczej, Walnego Zgromadzenia, Zebrań Grup Członkowskich, Zebrań Przedstawicieli oraz organów statutowych w dobie epidemii. Celem szkolenia jest przygotowanie organów Spółdzielni do posiedzeń organów w formule tradycyjnej w zależności od obowiązującego reżimu sanitarnego oraz możliwości podejmowania przez organy Spółdzielni uchwał na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
Metody szkoleniowe
Praktyczne szkolenie, pozwalające na zdobycie wszechstronnej wiedzy i praktycznych umiejętności, przydatnych w pracy każdej Spółdzielni w dobie COVID-19.
Grupa docelowa/profil uczestnika
Szkolenie skierowane jest do pracowników oraz członków organów każdej Spółdzielni.
Zakres tematyczny szkolenia
- Funkcjonowanie organów Spółdzielni w dobie COVID-19 – funkcjonowanie organów ustawowych (Zarządu, Rady Nadzorczej, Walnego Zgromadzenia, Zebrań Grup Członkowskich oraz Zebrań Przedstawicieli – podejmowanie uchwał na piśmie i z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumienia się na odległość) oraz organów statutowych.
- Aspekty praktyczne przygotowania organów Spółdzielni do posiedzeń w formule tradycyjnej w zależności od obowiązującego reżimu sanitarnego oraz analiza możliwości podejmowania uchwał na piśmie m.in. w trybie przepisu art. 36 9-13 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.
- Reżim sanitarny w Spółdzielni – obowiązki pracowników, obsługa interesantów wykonywanie prac oraz ochrona członków Spółdzielni w świetle Rozporządzenia Rady Ministrów oraz wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego.
- Zasady pracy zdalnej oraz zmianowej w Spółdzielni w dobie COVID-19.
- Udostępnianie dokumentów członkom Spółdzielni a zasady reżimu sanitarnego.
- Sporządzenie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych Spółdzielni w dobie COVID-19.
- Lustracja Spółdzielni w dobie COVID-19.
- Wykładnia art. 90 i art. 90a Tarcz Antykryzysowych – zwoływanie Walnego Zgromadzenia w świetle ustawowe przedłużenia terminu na zwołanie Walnego Zgromadzenia a możliwość podejmowania przez Walne Zgromadzenie uchwał na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, przedłużenie kadencji organów ustawowych i statutowych Spółdzielni do czasu zwołania pierwszego Walnego Zgromadzenia w rozumieniu art. 90 Tarczy Antykryzysowej.
- Przegląd stanowisk: Ministerstwa Sprawiedliwości, Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Sanepidu w sprawie funkcjonowania Spółdzielni w dobie COVID-19.
- Odpowiedzi na pytania zadane przez Spółdzielnie przed szkoleniem.
Szkolenie poprowadzi radca prawny dr Piotr Pałka. (Informacja o prowadzącym poniżej)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Zgłoszenia potwierdzane są mailem zwrotnym od Organizatora. Po dokonaniu opłaty prosimy o dosłanie potwierdzenia przelewu. W przypadku ręcznego wypełnienia formularza, prosimy o umieszczenie adresów e-mail uczestników również w treści maila.
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 29 marca 2021 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 30 marca 2021 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
Informacja o prowadzącym
Radca prawny dr Piotr Pałka (Nr wpisu GD/GD/2723), posiada wieloletnie doświadczenie pracy w renomowanych kancelariach prawnych, Stałym Przedstawicielstwie RP w Brukseli. Certyfikowany Chief Compliance Officer - międzynarodowy egzamin gwarantujący zapewnienie prowadzenia działalności zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi. Kierownik Działu Compliance. Koordynator Centrum Compliance. Założyciel i wspólnik w Kancelarii DERC PAŁKA Kancelaria Radców Prawnych, więcej na https://dercpalka.pl/. Wykładowca i szkoleniowiec. Komentator Rzeczpospolitej oraz Dziennika Gazeta Prawna. W 2017 r. członek zespołu roboczego ds. innowacji finansowych (FinTech) przy KNF. Laureat międzynarodowego konkursu dla profesjonalistów Unii Kredytowych, który odbył się w dniu 31 lipca 2019 r. na Bahamach, organizowanego corocznie przez Światową Radę Unii Kredytowych z siedzibą w Madison (WOCCU) za projekt badawczy Credit Unions’ Compliance Management Systems. Członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Finansowego przy Warszawskim Instytucie Bankowości.
Posiada/Ukończył: (2021) uzyskanie stopnia doktora nauk prawnych, obrona rozprawy doktorskiej pt. ,,Compliance w sektorze polskiej spółdzielczości finansowej’’; (2019r.) kurs AML oficer. Poziom 2 (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2018 r.) Certyfikowany compliance officer w FinTech. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2017 r.) Specjalistyczny Certyfikat w Zakresie Systemu Kontroli Wewnętrznej wedle Rekomendacji H KNF. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Zaawansowany Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zakończony wynikiem pozytywnym (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Approved Compliance Officer (ACO). Egzamin organizowany przez Instytut Compliance przy Viadrina Compliance Center Europa-Universität Viadrina zdany z oceną bardzo dobry; (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer w instytucjach finansowych (CGE); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: ,,Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania Jakością według wymagań normy ISO9001:2008'' (PBSG); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: ,,Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji w oparciu o normę PN-ISO/IEC 27001:2014'' (PBSG).
- Szczegóły
termin: 20 kwietnia 2021 r., godz. 0900 – 1215
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
cena: 369 zł brutto/os. (300 zł netto + VAT)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.: „PRZYGOTOWANIE SPÓŁDZIELNI WSZYSTKICH BRANŻ DO WALNEGO ZGROMADZENIA - ZEBRANIA PRZEDSTAWICIELI - ZEBRANIA GRUP CZŁONKOWSKICH W DOBIE COVID-19", które odbędzie się w dniu 20 kwietnia 2021 r. w godzinach 09:00 - 12:15 (przerwa od 10:30 do 10:45).
Zakres szkolenia obejmuje również ostatnie zmiany w przepisach prawa dot. terminów na sporządzenie i zatwierdzenie sprawozdań finansowych przez Spółdzielnie wszystkich branż.
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 369 zł brutto/os. (300 zł netto + VAT) i obejmuje: 4 godziny dydaktyczne (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat. Dodatkowo do 19 kwietnia br. Uczestnicy mogą przesyłać pytania związane z tematem szkolenia na adres:
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Szkolenie poprowadzi radca prawny dr Piotr Pałka. (Informacja o prowadzącym poniżej.)
Metody szkoleniowe: Praktyczne szkolenie, pozwalające na zdobycie wszechstronnej wiedzy i praktycznych umiejętności, przydatnych w pracy każdej Spółdzielni w związku ze zmianami w przepisach prawa w okresie epidemii.
Grupa docelowa/profil uczestnika: Szkolenie skierowane jest do pracowników oraz członków organów Spółdzielni.
Zakres tematyczny szkolenia
-
Specyfika Spółdzielni w świetle kolejnych Tarcz Antykryzysowych.
-
Zmiany w przepisach prawa – Tarczach Antykryzysowych dotyczące funkcjonowania organów Spółdzielni w okresie epidemii.
-
Charakter przepisów epizodycznych.
-
Nakaz czy możliwość stosowania przepisów o charakterze epizodycznym niezależnie od postanowień statutu – głosowanie na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
-
Przepisy dot. reżimu sanitarnego – zebrania lub spotkania o charakterze zawodowym lub służbowym a możliwość funkcjonowania organów Spółdzielni w formule stacjonarnej.
-
Przygotowanie Spółdzielni do organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie epidemii w formule stacjonarnej.
-
Przygotowanie Spółdzielni do organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie epidemii w trybie głosowania na piśmie.
-
Przygotowanie Spółdzielni do organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie epidemii w trybie środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
-
Stosowanie przepisów o podejmowaniu uchwał na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumienia się na odległość a stosowanie pozostałych przepisów dot. stacjonarnego przeprowadzenia Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich.
-
Stosowanie przepisów o podejmowaniu uchwał w modelu hybrydowym (częściowo stacjonarnie, na piśmie i przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość) a stosowanie pozostałych przepisów dot. stacjonarnego przeprowadzenia Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich.
-
Zasady przeprowadzania wyborów do organów Spółdzielni w dobie COVID-19 - zachowanie wymogu tajności a głosowanie na piśmie i przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
-
Ostatnie zmiany w przepisach prawa dot. terminów na sporządzenie i zatwierdzenie sprawozdań finansowych przez Spółdzielnie wszystkich branż.
-
Odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników szkolenia przed szkoleniem.
-
Podsumowanie szkolenia.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesyłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 19 kwietnia 2021 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 20.04.2021 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
Informacja o prowadzącym
Radca prawny dr Piotr Pałka (Nr wpisu GD/GD/2723), posiada wieloletnie doświadczenie pracy w renomowanych kancelariach prawnych, Stałym Przedstawicielstwie RP w Brukseli. Certyfikowany Chief Compliance Officer - międzynarodowy egzamin gwarantujący zapewnienie prowadzenia działalności zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi. Kierownik Działu Compliance. Koordynator Centrum Compliance. Założyciel i wspólnik w Kancelarii DERC PAŁKA Kancelaria Radców Prawnych, więcej na https://dercpalka.pl/. Wykładowca i szkoleniowiec. Komentator Rzeczpospolitej oraz Dziennika Gazeta Prawna. W 2017 r. członek zespołu roboczego ds. innowacji finansowych (FinTech) przy KNF. Laureat międzynarodowego konkursu dla profesjonalistów Unii Kredytowych, który odbył się w dniu 31 lipca 2019 r. na Bahamach, organizowanego corocznie przez Światową Radę Unii Kredytowych z siedzibą w Madison (WOCCU) za projekt badawczy Credit Unions’ Compliance Management Systems. Członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Finansowego przy Warszawskim Instytucie Bankowości.
Posiada/Ukończył: (2021) uzyskanie stopnia doktora nauk prawnych, obrona rozprawy doktorskiej pt. ,,Compliance w sektorze polskiej spółdzielczości finansowej’’; (2019 r.) kurs AML oficer. Poziom 2 (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2018 r.) Certyfikowany compliance officer w FinTech. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2017 r.) Specjalistyczny Certyfikat w Zakresie Systemu Kontroli Wewnętrznej wedle Rekomendacji H KNF. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Zaawansowany Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zakończony wynikiem pozytywnym (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Approved Compliance Officer (ACO). Egzamin organizowany przez Instytut Compliance przy Viadrina Compliance Center Europa-Universität Viadrina zdany z oceną bardzo dobry; (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer w instytucjach finansowych (CGE); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: ,,Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania Jakością według wymagań normy ISO9001:2008'' (PBSG); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: ,,Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji w oparciu o normę PN-ISO/IEC 27001:2014'' (PBSG).
- Szczegóły
termin: 17 marca 2021 r., godz. 0930 – 1430
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
cena: 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
„Obowiązki spółdzielni w aspekcie ustaw podatkowych",
które odbędzie się w dniu 17 marca 2021 r. w godzinach 09:30 - 14:30 (przerwy od 11:00 do 11:15 oraz od 12:45 do 13:00).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 6 godzin dydaktycznych (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Zmiany w podatku VAT
a) JPK_VAT od 1.10.2020 r.
b) sankcje karno-skarbowe
c) SLIM VAT od 1.01.2021 r.
- nowe limity - prezenty małej wartości
- zmiany przepisów w zakresie faktur korygujących In minus i In plus, w tym przykłady w zakresie dokumentacji i obowiązku podatkowego
- zmiana w zakresie odliczenia w zakresie wydatków hotelowych
- wspólne kursy walut z podatkiem dochodowym
- wydłużony czas na odliczenie podatku naliczonego
2. Schematy podatkowe - czy MDR obowiązują również spółdzielnie?
a) schematy podatkowe – rodzaje i definicje
b) promotor, korzystający
c) kryterium kwalifikowanego korzystającego
d) kryterium głównej korzyści
e) korzyść podatkowa dla celów MDR
f) cechy rozpoznawcze – rodzaje i znaczenie na obowiązek informacyjny
g) obowiązki informacyjne w zakresie schematów podatkowych
h) terminy raportowania i obwiązujące wzory MDR
3. Aktualności w orzecznictwie i pismach MF w zakresie podatków PIT, CIT i VAT oraz rachunkowości
4. Odpowiedzi na pytania uczestników
Szkolenie poprowadzi Ewa Hrebin – ekonomistka, biegły rewident, doradca podatkowy, lustrator, autor artykułów w miesięczniku „Rachunkowość”, wieloletni wykładowca tematyki związanej z systemem podatkowym.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Zgłoszenia potwierdzane są mailem zwrotnym od Organizatora. Po dokonaniu opłaty prosimy o dosłanie potwierdzenia przelewu. W przypadku ręcznego wypełnienia formularza, prosimy o umieszczenie adresów e-mail uczestników również w treści maila.
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 16 marca 2021 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 17 marca 2021 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
termin: 17 lutego 2021 r. (środa), godz. 1000 – 1500
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
koszt: 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
„Działalność spółdzielni w okresie epidemii",
które odbędzie się w dniu 17 lutego 2021 r. w godzinach 10:00 - 15:00 (w tym 30 minut przeznaczonych na przerwy).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 6 godzin dydaktycznych (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Szkolenie poprowadzi mec. Grzegorz Abramek – radca prawny, lustrator, wykładowca tematyki związanej z prawem spółdzielczym, autor licznych publikacji dotyczących prawa spółdzielczego i problemów stosowania go w praktyce.
PROGRAM SZKOLENIA: Działalność spółdzielni w okresie epidemii
Rada nadzorcza spółdzielni
- Kompetencje i skutki przekroczenia umocowania
- Czynności w stosunku do członków zarządu
- Delegowanie członka rady do zarządu
- Organizacja pracy rady w okresie epidemii
- Regulacje szczególne ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych
Regulacje szczególne w okresie COVID
- Obowiązki sprawozdawcze a COVID
- Walne zgromadzenie – regulacje szczególne w okresie epidemii
- Kadencja rady w okresie epidemii
- Podejmowanie uchwał właścicieli lokali wyrażających zgodę na dokonanie czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu a zakaz spotkań niezależnie od ich rodzaju
- Dochodzenie należności a ograniczenia egzekucji w okresie COVID
Dostęp członków do dokumentów
- Odmowa udostępnienia i jej podstawy
- Odpowiedzialność za nieudostępnienie dokumentów
- Regulacje ustawy Prawo spółdzielcze i ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych a RODO
Aktualne orzecznictwo.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 16 lutego 2021 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 17.02.2021 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
termin: 1 grudnia 2020 r., godz. 1000 – 1500
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
koszt: 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
„Przygotowanie spółdzielni finansowych (Banków Spółdzielczych i SKOK) do stosowania od 1 stycznia 2021 r. przepisów o niedozwolonych postanowieniach umownych w odniesieniu do umów zawieranych z osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą - Reforma prawa konsumenckiego”,
które odbędzie się w dniu 1 grudnia 2020 r. w godzinach 10:00 - 15:00 (w tym 30 minut przeznaczonych na przerwy).
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 6 godzin dydaktycznych (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Cel szkolenia: W związku z uchwaleniem ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych, która została zmieniona ustawą z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw konieczne stało się przygotowanie instytucji finansowych do stosowania od 1 stycznia 2021 r. przepisów o niedozwolonych postanowieniach umownych w odniesieniu do umów zawieranych z osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą.
Metody szkoleniowe: Warsztaty z możliwością indywidualnych konsultacji prawnych, pozwalają na zdobycie wszechstronnej wiedzy i praktycznych umiejętności, przydatnych w codziennej pracy.
Grupa docelowa/profil uczestnika: Szkolenie skierowane jest do pracowników oraz członków organów instytucji finansowych.
Zakres tematyczny szkolenia
-
Wprowadzenie do nowych obowiązków stosowania od 1 stycznia 2021 przepisów o niedozwolonych postanowieniach umownych w odniesieniu do umów zawieranych z osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą.
-
Przegląd i omówienie niedozwolonych postanowień umownych w obszarze usług finansowych, które zostały wpisane do rejestru niedozwolonych postanowień umownych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Przegląd i omówienie niedozwolonych postanowień umownych w obszarze usług finansowych, które zostały uznane za abuzywne w drodze decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Dyskusja, wymiana doświadczeń, omówienie problemów przedstawionych przez instytucje finansowe.
Szkolenie poprowadzi mec. Piotr Pałka - radca prawny, wspólnik Kancelarii DERC PAŁKA Kancelaria Radców Prawnych w Warszawie, autor licznych publikacji z zakresu prawa finansowego oraz prawa konsumenckiego, komentator w Rzeczpospolitej oraz Dzienniku Gazeta Prawna. Posiada wieloletnie doświadczenie pracy w renomowanych kancelariach prawnych, Stałym Przedstawicielstwie RP w Brukseli. Certyfikowany Chief Compliance Officer - międzynarodowy egzamin gwarantujący zapewnienie prowadzenia działalności zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi. Prowadzi obsługę prawną instytucji finansowych. Autor licznych opinii i ekspertyz z zakresu prawa konsumenckiego oraz aktów prawnych istotnych dla funkcjonowania instytucji finansowych.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 30 listopada 2020 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 1 grudnia 2020 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
Podkategorie
Współpraca
Krajowa Rada Spółdzielcza realizując szóstą zasadę Deklaracji Tożsamości Spółdzielczej pragnie zainicjować współpracę spółdzielni w ramach niniejszej zakładki. Chcemy stworzyć miejsce, w którym spółdzielnie będą mogły:
- zaprezentować zakres swoich usług, towarów i produktów w celu zaoferowania ich innym organizacjom spółdzielczym i potencjalnego zawarcia nowych znajomości handlowych, zdobycia nowych kontaktów;
- podzielić się doświadczeniami, osiągnięciami i dobrymi praktykami – sukcesy spółdzielni warto nagłaśniać, by inne podmioty spółdzielcze mogły czerpać z tych doświadczeń.
Zapraszamy spółdzielnie do przesyłania informacji na powyższe tematy do Krajowej Rady Spółdzielczej pocztą elektroniczną na adres: