Aktualności
- Szczegóły
termin: 16 grudnia 2020 r. (środa), godz. 1000 – 1500
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
koszt: 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
„Zarządzanie nieruchomościami przez spółdzielnię",
które odbędzie się w dniu 16 grudnia 2020 r. w godzinach 10:00 - 15:00 (w tym 30 minut przeznaczonych na przerwy).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 6 godzin dydaktycznych (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Szkolenie poprowadzi mec. Grzegorz Abramek – radca prawny, Zastępca Prezesa Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych, lustrator, wykładowca tematyki związanej z prawem spółdzielczym, autor licznych publikacji dotyczących prawa spółdzielczego i problemów stosowania go w praktyce.
PROGRAM SZKOLENIA
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 15 grudnia 2020 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 16 grudnia 2020 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
termin: termin zostanie podany później, godz. 1000 – 1630
miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS)
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
PROGRAM SZKOLENIA
- Cechy szczególne sprawozdania finansowego spółdzielni mieszkaniowej
- Zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych - aktualne orzecznictwo
- Wybrane zagadnienia związane z aktywami spółdzielni
- Wybrane zagadnienia związane z pasywami spółdzielni, w tym:
- prezentacja funduszy własnych spółdzielni
- zgodność wartości bilansowej (netto) środków trwałych z funduszem wkładów mieszkaniowych, budowlanych lub zasobowym
- zobowiązania z tytułu wniesienia wkładów
- fundusz remontowy
- Rachunek zysków i strat spółdzielni
- wynik na eksploatacji i utrzymaniu nieruchomości
- wynik na działalności pozostałej
- pożytki
- zasady ujęcia przychodów i kosztów na właściwych kontach wynikowych
- uwzględnienie nadwyżki lub niedoboru z eksploatacji i utrzymania nieruchomości z roku ubiegłego i wyłączenie nadwyżki lub niedoboru z eksploatacji i utrzymania nieruchomości przechodzącej na rok następny
- Ustalanie dochodu podatkowego CIT, w tym zwolnienie z podatku dochodowego dochodu z gospodarki zasobami mieszkaniowymi
- Informacja dodatkowa - wymagane informacje w spółdzielni mieszkaniowej
- Zatwierdzanie rsf, w tym uchwała o podziale nadwyżki bilansowej
- Przekształcenie prawa wieczystego gruntów w prawo własności
- Wybrane zagadnienia z podatku PIT i VAT w spółdzielniach mieszkaniowych, w tym aktualne orzecznictwo i interpretacje KIS.
Szkolenie poprowadzi Ewa Hrebin – ekonomistka, biegły rewident, doradca podatkowy, lustrator, autor artykułów w miesięczniku Rachunkowość, wieloletni wykładowca tematyki związanej z systemem podatkowym.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 430,50 zł* brutto i obejmuje: 8 godzin dydaktycznych, komplet materiałów szkoleniowych i pomocniczych, konsultacje poszkoleniowe, serwis kawowy i lunch.
*Możliwe do uzyskania rabaty:
- za opłacone w terminie składki na Krajową Radę Spółdzielczą (konieczność przesłania kopii terminowej wpłaty składki) - cena z rabatem: 418,20 zł brutto,
- za zgłoszenie na wyżej wymienione szkolenie min. trzech uczestników z jednej spółdzielni - cena z rabatem: 405,90 zł brutto,
- w przypadku spełnienia obu powyższych warunków - cena z rabatem: 393,60 zł brutto.
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie (termin szkolenia)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Kontakt z zespołem do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
Termin: 13 marca 2020 r., godz. 1000 – 1500
Miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS)
Cena: 492 zł brutto/os. (W cenie również komplet materiałów szkoleniowych, serwis kawowy i lunch.)
Prowadzący: Piotr Pałka (Radca prawny / Head of Compliance)
Warsztaty pozwolą uczestnikom zrozumieć zasady opracowywania regulacji wewnętrznych w bankach spółdzielczych oraz SKOK, które regulują funkcjonowanie komórki organizacyjnej odpowiedzialnej za zapewnienie zgodności z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi (m.in. Polityki zgodności, Regulaminu funkcjonowania komórki compliance, Polityki zarządzania konfliktem interesów)
Ze względu na warsztatową formę spotkania liczba miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń. W przypadku otrzymania dużej liczby zgłoszeń, podany zostanie dodatkowy termin warsztatów o tej samej tematyce.
Prosimy o przesłanie potwierdzenia uczestnictwa na FORMULARZU (pobierz) do dnia 06.03.2020 r. na adres
Prosimy o dokonywanie opłaty za warsztaty do 06.03.2020 r. na konto:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: warsztaty 13.03.2020 r.
Na 14 dni przed datą warsztatów uczestnicy mogą przesyłać zagadnienia problemowe (na adres:
Niezależnie od powyższego pragniemy Państwa poinformować, że w późniejszym terminie otwarty zostanie nabór na kolejne warsztaty: „System kontroli wewnętrznej w spółdzielniach finansowych – metoda 3 linii obrony’’, które zaplanowane zostały na 30 kwietnia 2020 r.
- Szczegóły
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza do udziału w szkoleniu dla kandydatów na lustratorów w formie on-line.
Kandydaci na lustratorów powinni spełniać kryteria określone uchwałą nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19.12.2018 r. tj. :
1. Posiadać wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3-letni staż w spółdzielni lub spółdzielczym związku rewizyjnym. W przypadku osób posiadających wykształcenie średnie, staż w spółdzielni lub spółdzielczym związku rewizyjnym nie może być krótszy niż 5 lat.
Kurs specjalistyczny dla tej grupy kandydatów obejmuje co najmniej 90 godzin zajęć. Odbędzie się w następujących terminach:
- 13 – 15.11.2020 r. – I moduł;
- 20 – 21.11.2020 r.– II moduł;
- 27 – 29.11.2020 r. – III moduł.
Koszt szkolenia to kwota 3.000,- zwolnione z VAT.
2. Osoby nieposiadające wymaganego stażu w spółdzielczości lub spółdzielczym związku rewizyjnym obowiązane są legitymować się wykształceniem wyższym.
Kurs specjalistyczny obejmujący co najmniej 150 godzin odbędzie się:
- 06 – 09.11.2020 r. – I moduł;
- 13 – 15.11.2020 r. – II moduł;
- 20 – 22.11.2020 r.– III moduł;
- 27 – 29.11.2020 r. – IV moduł.
Koszt szkolenia to kwota 5.000,- zwolnione z VAT.
Szkolenie odbędzie się w całości w systemie online (na platformie szkoleniowej ClickMeeting), natomiast egzamin przewidziany jest w formie stacjonarnej (z uwzględnieniem warunków sanitarnych) w siedzibie Krajowej Rady Spółdzielczej przy ul. Jasnej 1 w Warszawie.
Prosimy o zgłaszanie się do udziału w szkoleniu do dnia 02.11.2020 r. według załączonego druku zgłoszenia:
-
szkolenie 90-godzinne - pobierz DRUK ZGŁOSZENIA
-
szkolenie 150-godzinne - pobierz DRUK ZGŁOSZENIA
Po potwierdzeniu udziału, przesłany zostanie uczestnikom szczegółowy program szkolenia. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany w terminach szkolenia.
Należność powyższą prosimy przekazać na rachunek Krajowej Rady Spółdzielczej
nr 64 1240 6247 1111 0000 4977 9727 w terminie do dnia 03 listopada 2020 r. z dopiskiem „uprawnienia lustracyjne”.
W przypadku pytań prosimy o kontakt tel. 22/827 43 22 lub 22/59 64 525.
- Szczegóły
Termin: 28 lutego 2020 r., godz. 1000 – 1500
Miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS)
Cena: 492 zł brutto/os. (W cenie również komplet materiałów szkoleniowych, serwis kawowy i lunch.)
Prowadzący: Piotr Pałka (Radca prawny / Head of Compliance)
Warsztaty mają na celu przygotowanie banków spółdzielczych oraz SKOK do wdrożenia nowych aktów prawnych i rekomendacji nadzorczych w 2020 roku (m.in. zmiany w Kodeksie cywilnym dot. nowego pojęcia konsumenta od 1 czerwca 2020 r., wytyczne EBA dot. ryzyka w IT oraz bezpieczeństwa z terminem na implementację do 30 czerwca 2020 r.)
Ze względu na warsztatową formę spotkania liczba miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń. W przypadku otrzymania dużej liczby zgłoszeń, podany zostanie dodatkowy termin warsztatów o tej samej tematyce.
Prosimy o przesłanie potwierdzenia uczestnictwa na FORMULARZU (pobierz) do dnia 21.02.2020 r. na adres
Prosimy o dokonywanie opłaty za warsztaty do 21.02.2020 r. na konto:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: warsztaty 28.02.2020 r.
Na 14 dni przed datą warsztatów uczestnicy mogą przesyłać zagadnienia problemowe (na adres:
Niezależnie od powyższego pragniemy Państwa poinformować, że w późniejszych terminach odbędą się następujące kolejne edycje warsztatów: „Zasady projektowania regulacji wewnętrznych z obszaru compliance - narzędzia compliance oficera'' (13 marca 2020 r.) oraz „System kontroli wewnętrznej w spółdzielniach finansowych – metoda 3 linii obrony’’ (30 kwietnia 2020 r.). O otwarciu naboru na te warsztaty poinformujemy Państwa w innym terminie.
- Szczegóły
Obowiązki spółdzielni w aspekcie ustaw podatkowych (w tym podatek CIT, PIT i VAT)
termin: 29 stycznia (środa), godz. 1000 – 1330
miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS)
cena: Szkolenie jest nieodpłatne i odbędzie się w ramach uiszczanych przez Związki składek za rok 2019.
Krajowa Rada Spółdzielcza jako naczelny organ samorządu spółdzielczego wypełniający swoje ustawowe zadania dotyczące działalności szkoleniowej zaprasza przedstawiciela Związku, który uiścił składkę na rzecz KRS za rok 2019 na szkolenie Obowiązki spółdzielni w aspekcie ustaw podatkowych (w tym podatek CIT, PIT i VAT), które poprowadzi Pani Ewa Hrebin - ekonomistka, biegły rewident, doradca podatkowy, lustrator, autor wielu artykułów z obszaru rachunkowości, wieloletni wykładowca tematyki związanej z systemem podatkowym.
Bezpośrednio po szkoleniu zapraszamy na lunch.
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na szkolenie na adres
FORMULARZ ZGŁOSZENIA (pobierz)
PROGRAM SZKOLENIA
1. Podatek CIT
a) przychody podatkowe i koszty podatkowe w aspekcie najnowszego orzecznictwa oraz interpretacji KIS - wybrane zagadnienia
b) zmiany w podatku CIT od 2020 r.
- koszty nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów z tytułu zapłaty za towary i usługi na rachunek bankowy inny niż zawarty na dzień zlecenia przelewu w wykazie podmiotów lub bez pośrednictwa rachunku płatniczego
- zmiany w dochodach wolnych
- mały podatnik - zmiana definicji od 1.01.2020 r.
2. Podatek dochodowy od osób fizycznych - obowiązki płatnika, w tym:
a) zmiany w podatku PIT od 1.10.2019 r. i od 1.01.2020 r.
b) obowiązki płatnika w aspekcie najnowszego orzecznictwa oraz interpretacji KIS
3. Podatek od towarów i usług, w tym:
a) zwolnienie z VAT dla dostaw nieruchomość, w tym zmiany (od 1.09.2019 r.)
b) biała lista podatników (od 1.09.2019 r.)
c) załączanie dokumentów do deklaracji (od 1.09.2019 r.)
d) zmiany w wymierzaniu dodatkowego zobowiązania (od 1.09.2019 r.)
e) likwidacja odwrotnego obciążenia (od 1.11.2019 r.)
f) obowiązkowa podzielona płatność (split payment) i sankcje za jego niestosowanie
g) zmiana zasad stosowania odpowiedzialności solidarnej sprzedawcy i nabywcy za nierozliczony VAT (od 1.11.2019 r.)
h) faktury dotyczące sprzedaży potwierdzonej paragonem, który nie zawiera numeru NIP - sankcje (od 1.01.2020)
4. Inne zmiany, w tym mikrorachunek podatkowy