Aktualności
- Szczegóły
Wszystkich zainteresowanych informujemy, że warsztaty odbędą się w zaplanowanym terminie.
Dojeżdżających samochodami prosimy o uwzględnienie czasu potrzebnego na znalezienie miejsca parkingowego. Pomimo kilku parkingów wokół siedziby KRS, znalezienie miejsca do zaparkowania w godzinach porannych może być utrudnione.
Po wejściu na salę proszę o złożenie podpisu na liście obecności oraz pobranie materiałów szkoleniowych. W materiałach szkoleniowych odnajdą Państwo arkusz oceny szkolenia. Bardzo proszę o wypełnienie go i przekazanie organizatorowi pod koniec warsztatów. Chcielibyśmy udoskonalać nasze szkolenia i Państwa opinie stanowią dla nas kluczową informację.
Lunch planowany jest na godzinę 13:00. W czasie przerwy lunchowej będą wydawane certyfikaty wraz z oryginałami faktur (Ci z Państwa, którzy dokonali przedpłaty, otrzymali już skany tych faktur drogą elektroniczną). Odbiór certyfikatu będzie również poświadczany podpisem na osobnej liście.
Wszystkim dojeżdżającym życzymy spokojnej podróży.
Termin: 25 listopada 2019 r., godz. 1000 – 1545
Miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS), IV piętro, sala 403
PROGRAM
- Compliance Management System (CMS) w kraju i na świecie (metodyka branżowa - m.in. rekomendacja H KNF, rozporządzenie MF w sprawie systemu kontroli wewnętrznej, wytyczne EBA oraz zalecenia Komitetu Bazylejskiego).
- Zapewnienie zgodności działalności z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi (dalej: compliance).
- Mapowanie świata compliance.
- Status oraz niezależność osób pełniących funkcję compliance officera.
- Wspomaganie Zarządu w efektywnym zarządzaniu ryzykiem braku zgodności.
- Zasady sporządzania rocznych oraz wieloletnich planów z zakresu compliance.
- Weryfikacja funkcjonujących procedur, instrukcji i innych dokumentów wewnętrznych w zakresie compliance.
- Wspieranie komórek oraz jednostek organizacyjnych w procesie tworzenia regulacji wewnętrznych w zakresie compliance.
- Monitorowanie zmian w regulacjach nadzorczych i w ustawodawstwie oraz monitorowanie ich przestrzegania.
- Projektowanie i wprowadzanie, bazujących na ocenie ryzyka braku compliance, mechanizmów kontroli ryzyka braku zgodności.
- Monitorowanie wielkości i profilu ryzyka braku compliance po zastosowaniu mechanizmów kontroli ryzyka braku compliance.
- Realizacja zadań i obowiązków wskazanych w regulacjach wewnętrznych, w tym w szczególności wskazanych w Polityce zarządzania Konfliktem interesów oraz Systemie Informowania o Nieprawidłowościach (Whistleblowing).
- Przygotowywanie okresowych sprawozdań dla Rady Nadzorczej oraz Zarządu w ramach przyjętego systemu informacji zarządczej z obszaru zapewnienia compliance oraz udział w posiedzeniach Zarządu oraz Rady Nadzorczej, na których omawiane są zagadnienia z obszaru zapewnienia compliance.
- Podejmowanie działań mających na celu podnoszenie świadomości pracowników w zakresie postępowania zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi.
- Współpraca z Zarządem, Radą Nadzorczą, Dyrektorami, Kierownikami Działów oraz pracownikami we wszystkich sprawach mogących mieć znaczenie dla obszaru compliance.
- Informowanie pracowników, członków Zarządu oraz Rady Nadzorczej o konieczności podjęcia działań mających na celu dostosowanie działalności do obowiązujących i zmieniających się przepisów prawa, regulacji wewnętrznych oraz standardów rynkowych.
- Koszt wdrożenia Compliance Management System (CMS) w przedsiębiorstwie a koszt niezgodności z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi (Non - compliance cost).
PROWADZĄCY
Piotr Pałka Radca prawny / Head of Compliance Kasy Krajowej
Wspólnik w Kancelarii Derc Pałka Kancelaria Radców Prawnych s.c. w Warszawie (Nr wpisu GD/GD/2723). Posiada wieloletnie doświadczenie pracy w renomowanych kancelariach prawnych, Stałym Przedstawicielstwie RP w Brukseli, autor wielu publikacji m.in. o tematyce spółdzielczej, takich jak J. Jankowski, P. Pałka, Rewizja ustaw spółdzielczych Polsce w świetle uchwały Zgromadzenia Ogólnego Cooperatives Europe z dnia 3 kwietnia 2014 r., [w:] Prawo spółdzielcze. Zagadnienia materialnoprawne i procesowe pod red. A. Herbet, J. Misztal-Konecka, P. Zakrzewski, Lublin 2017, s. 89-96. Komentuje zmiany w przepisach prawa na łamach Rzeczpospolitej oraz Dziennika Gazety Prawnej. Certyfikowany Chief Compliance Officer - międzynarodowy egzamin gwarantujący zapewnienie prowadzenia działalności zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi. Koordynator Centrum Compliance instytucji finansowych oraz redaktor prowadzący dedykowanego sektorowi biuletynu. Autor m.in. projektów ustaw oraz aktów prawa Unii Europejskiej z zakresu prawa spółdzielczego. Współpracuje m.in. ze związkami rewizyjnymi spółdzielni oraz spółdzielniami finansowymi.
Ukończył aplikację radcowską z dniem 31 grudnia 2014 r. Egzamin radcowski przeprowadzony w dniach 11-13 marca 2015 r. zakończony wynikiem pozytywnym. Absolwent Wydziału Prawa Szkoły Wyższej Prawa i Dyplomacji w Gdyni (2007-2011). Laureat międzynarodowego konkursu dla młodych profesjonalistów WYCUP, który odbył się w dniu 31 lipca 2019 r. na Bahamach, organizowanego corocznie przez Światową Radę Unii Kredytowych (WOCCU). Laureat konkursu ,,Zostań negocjatorem” pod patronatem Centrum Europejskiego Uniwersytetu Gdańskiego; Posiada/Ukończył: (2019 r.) Certyfikowany AML Oficer (Stowarzyszenie Compliance Polska), (2018 r.) Certyfikowany compliance officer w FinTech. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2017 r.) Specjalistyczny Certyfikat w Zakresie Systemu Kontroli Wewnętrznej wedle Rekomendacji H KNF. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Zaawansowany Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zakończony wynikiem pozytywnym (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Approved Compliance Officer (ACO). Egzamin organizowany przez Instytut Compliance przy Viadrina Compliance Center Europa-Universität Viadrina zdany z oceną bardzo dobry; (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer w instytucjach finansowych (CGE); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: „Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania Jakością według wymagań normy ISO9001:2008'' (PBSG); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: „Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji w oparciu o normę PN-ISO/IEC 27001:2014'' (PBSG).
Koszt uczestnictwa w warsztatach wynosi 430,50 zł* brutto i obejmuje: 7 godzin dydaktycznych, komplet materiałów szkoleniowych i pomocniczych, serwis kawowy i lunch. Warsztaty obejmują również możliwość indywidualnych konsultacji prawnych. Liczba miejsc jest ograniczona.
*Możliwe do uzyskania rabaty:
- za opłacone w terminie składki na Krajową Radę Spółdzielczą (konieczność przesłania kopii terminowej wpłaty składki) - cena z rabatem: 418,20 zł brutto,
- za zgłoszenie warsztaty min. trzech uczestników z jednej spółdzielni - cena z rabatem: 405,90 zł brutto,
- w przypadku spełnienia obu powyższych warunków - cena z rabatem: 393,60 zł brutto.
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank PeKaO S.A.
64 1240 6247 1111 0000 4977 9727
z dopiskiem: warsztaty 25 listopada
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać do dnia 15 listopada 2019 r. na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
termin: 14 stycznia 2021 r., godz. 1000 – 1500
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
koszt: 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
„Obowiązki spółdzielni mieszkaniowych w aspekcie ustawy o rachunkowości i stanowiska Krajowego Standardu Rachunkowości z dnia 20.11.2015 r. oraz ustaw podatkowych, w tym podatek CIT, PIT i VAT",
które odbędzie się w dniu 14 stycznia 2021 r. w godzinach 10:00 - 15:00 (w tym 30 minut przeznaczonych na przerwy).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 6 godzin dydaktycznych (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Cechy szczególne sprawozdania finansowego spółdzielni mieszkaniowej.
2. Zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych - aktualne orzecznictwo.
3. Wybrane zagadnienia związane z aktywami spółdzielni.
4. Wybrane zagadnienia związane z pasywami spółdzielni, w tym:
- prezentacja funduszy własnych spółdzielni
- zgodność wartości bilansowej (netto) środków trwałych z funduszem wkładów mieszkaniowych, budowlanych lub zasobowym
- zobowiązania z tytułu wniesienia wkładów
- fundusz remontowy
5. Rachunek zysków i strat spółdzielni:
- wynik na eksploatacji i utrzymaniu nieruchomości
- wynik na działalności pozostałej
- pożytki
- zasady ujęcia przychodów i kosztów na właściwych kontach wynikowych
- uwzględnienie nadwyżki lub niedoboru z eksploatacji i utrzymania nieruchomości z roku ubiegłego i wyłączenie nadwyżki lub niedoboru z eksploatacji i utrzymania nieruchomości przechodzącej na rok następny
6. Ustalanie dochodu podatkowego CIT, w tym zwolnienie z podatku dochodowego dochodu z gospodarki zasobami mieszkaniowymi, w tym przychody z opłat od osób niebędących członkami spółdzielni mieszkaniowej.
7. Informacja dodatkowa - wymagane informacje w spółdzielni mieszkaniowej.
8. Zatwierdzanie rsf, w tym uchwała o podziale nadwyżki bilansowej.
9. Przekształcenie prawa wieczystego gruntów w prawo własności - zasady księgowania.
10. Wybrane zagadnienia z podatku PIT i VAT w spółdzielniach mieszkaniowych, w tym aktualne orzecznictwo i interpretacje KIS.
Szkolenie poprowadzi Ewa Hrebin – ekonomistka, biegły rewident, doradca podatkowy, lustrator, autor artykułów w miesięczniku „Rachunkowość”, wieloletni wykładowca tematyki związanej z systemem podatkowym.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 13 stycznia 2021 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 14 stycznia 2021 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
Szanowni Uczestnicy szkolenia!
Po wejściu na salę prosimy o podpis na liście obecności oraz pobranie materiałów szkoleniowych.
W czasie przerwy na lunch (13:00 – 13:30) będa wydawane zaświadczenia za szkolenie wraz z oryginałami faktur.
W materiałach szkoleniowych odnajdą Państwo arkusz oceny szkolenia. Prosimy o wypełnienie go i przekazanie organizatorowi pod koniec szkolenia. Chcielibyśmy udoskonalać naszą ofertę szkoleniową i Państwa opinie stanowią dla nas kluczową informację.
Wszystkich zmotoryzowanych informujemy, że KRS nie dysponuje miejscami parkingowymi. Przed i za budynkiem są natomiast płatne parkingi, więc będzie szansa na zaparkowanie blisko siedziby.
termin: 13 listopada (środa), godz. 1000 – 1630
miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS), II piętro, sala 228
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Spółdzielnia a wspólnoty mieszkaniowe powstające w trybie art. 24[1] i 26 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, z uwzględnieniem zasad rozliczeń:
-
zarząd powierzony spółdzielni – zakres
-
czynności zwykłego zarządu
-
czynności przekraczające zwykły zarząd
-
dysponowanie nieruchomością na cele budowlane, wątpliwości po uchwałach NSA
-
-
powstanie wspólnoty mieszkaniowej
-
zebranie właścicieli, sposób zwołania, termin, treść i forma uchwały,
-
zakres stosowania przepisów ustawy o własności lokali, pełnomocnictwa,
-
kwestionowanie uchwały na drodze sądowej przez spółdzielnię, skutki uchybień formalnych,
-
wspólnota mieszkaniowa z mocy prawa, powrót do reżimu spółdzielczego,
-
wspólnota mieszkaniowa w nowych inwestycjach,
-
zmiana zarządcy,
-
prowadzenie cudzych spraw bez zlecenia
-
-
zarząd umowny,
-
prawa spółdzielni jako właściciela lokali niewyodrębnionych,
-
rozliczenie nieruchomości i funduszu remontowego ze spółdzielnią na datę powstania wspólnoty mieszkaniowej,
-
wspólnota a członkostwo w spółdzielni,
-
zobowiązania, w tym kredytowe, a powstawanie wspólnot mieszkaniowych
-
rozliczenia z tytułu wydatków spółdzielni związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni, które są przeznaczone do wspólnego korzystania.
2. Członkostwo w spółdzielni mieszkaniowej:
-
członkostwo z mocy prawa, charakter prawny po zmianach ustawy,
-
chwila powstania członkostwa – różnice z uwzględnieniem przysługującego tytułu prawnego do lokalu, małżonkowie,
-
ustanie członkostwa z mocy prawa,
-
wypowiedzenie członkostwa,
-
rejestr członków – zasady prowadzenia, regulamin,
-
dostęp członków do dokumentów a RODO.
3. Aktualne orzecznictwo.
Szkolenie poprowadzi mec. Grzegorz Abramek – radca prawny, Zastępca Prezesa Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych, lustrator, wykładowca tematyki związanej z prawem spółdzielczym, autor licznych publikacji dotyczących prawa spółdzielczego i problemów stosowania go w praktyce.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 430,50 zł* brutto i obejmuje: 8 godzin dydaktycznych, komplet materiałów szkoleniowych i pomocniczych, konsultacje poszkoleniowe, serwis kawowy i lunch. Liczba miejsc jest ograniczona.
*Możliwe do uzyskania rabaty:
- za opłacone w terminie składki na Krajową Radę Spółdzielczą (konieczność przesłania kopii terminowej wpłaty składki) - cena z rabatem: 418,20 zł brutto,
- za zgłoszenie na wyżej wymienione szkolenie min. trzech uczestników z jednej spółdzielni - cena z rabatem: 405,90 zł brutto,
- w przypadku spełnienia obu powyższych warunków - cena z rabatem: 393,60 zł brutto.
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank PeKaO S.A.
64 1240 6247 1111 0000 4977 9727
z dopiskiem: szkolenie 13 listopada
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać do dnia 6 listopada 2019 r. na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
termin: 23 października (środa), godz. 1000 – 1630
miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS), IV piętro, sala 403
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
PROGRAM SZKOLENIA
-
Walne zgromadzenie:
-
Zasady głosowania i obliczania wymaganej większości,
-
Zakres swobody w regulowaniu zasad obradowania,
-
Udział przez pełnomocnika,
-
Projekty uchwał i żądania wnoszone przez członków,
-
Uchwały podjęte z przekroczeniem kompetencji,
-
Przyczyny skutecznego zaskarżania uchwał.
-
-
Rada nadzorcza spółdzielni:
-
Kompetencje i skutki przekroczenia umocowania,
-
Czynności w stosunku do członków zarządu,
-
Delegowanie członka rady do zarządu.
-
-
Dostęp członków do dokumentów:
-
Odmowa udostępnienia i jej podstawy,
-
Odpowiedzialność za nieudostępnienie dokumentów,
-
Regulacje ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych a RODO.
-
-
Spółdzielcze prawo do lokalu:
-
Wygaśnięcie prawa po nowelizacji,
-
Zasady zbywania lokalu,
-
Rozliczenie z uprawnionym, konsekwencje wyroku TK,
-
Roszczenia osób bliskich,
-
Spłata zadłużenia po wygaśnięciu prawa do lokalu.
-
-
Aktualne orzecznictwo.
Szkolenie poprowadzi mec. Grzegorz Abramek – radca prawny, Zastępca Prezesa Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych, lustrator, wykładowca tematyki związanej z prawem spółdzielczym, autor licznych publikacji dotyczących prawa spółdzielczego i problemów stosowania go w praktyce.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 430,50 zł* brutto i obejmuje: 8 godzin dydaktycznych, komplet materiałów szkoleniowych i pomocniczych, konsultacje poszkoleniowe, serwis kawowy i lunch. Liczba miejsc jest ograniczona.
*Możliwe do uzyskania rabaty:
- za opłacone w terminie składki na Krajową Radę Spółdzielczą (konieczność przesłania kopii terminowej wpłaty składki) - cena z rabatem: 418,20 zł brutto,
- za zgłoszenie na wyżej wymienione szkolenie min. trzech uczestników z jednej spółdzielni - cena z rabatem: 405,90 zł brutto,
- w przypadku spełnienia obu powyższych warunków - cena z rabatem: 393,60 zł brutto.
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank PeKaO S.A.
64 1240 6247 1111 0000 4977 9727
z dopiskiem: szkolenie 23 października
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać do dnia 16 października 2019 r. na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
Krajowa Rada Spółdzielcza realizując zadania statutowe zaprasza do udziału w szkoleniu, które organizowane jest w dwóch formach do wyboru:
-
szkolenie on-line w dniach 07-08.10.2020 r. Koszt szkolenia wynosi 430 zł. Szczegółowe instrukcje dotyczące sposobu logowania przesłane zostaną do osób zgłaszających się.
-
szkolenie stacjonarne w dniach 08-09.10.2020 r. Koszt szkolenia wynosi 550 zł. Szkolenie odbędzie się w siedzibie Krajowej Rady Spółdzielczej, ul. Jasna 1, sala konferencyjna IV p. Ze względu na obecny stan epidemii liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.
Obie formy szkolenia organizowane są w ramach akredytacji (zwolnione z podatku VAT).
Szczegółowe programy szkolenia:
Do udziału w szkoleniu zapraszamy lustratorów i przedstawicieli organów samorządowych związków rewizyjnych i spółdzielni. Szkolenie spełnia wymogi szkolenia uzupełniającego dla lustratorów.
Zgłoszenia przyjmuje Zespół Lustracji i Doradztwa KRS – e-mail:
Druki zgłoszeń:
Należność za udział w szkoleniu prosimy przekazać na rachunek bankowy nr 64 1240 6247 1111 0000 4977 9727 z dopiskiem (szkolenie online 07-08 października 2020 r. lub szkolenie stacjonarne 08-09 października 2020 r.).
- Szczegóły
Spółdzielczy Instytut Badawczy:
- szkolenia tel.: 22 596 45 56
Komórką KRS odpowiedzialną za prowadzenie szkoleń jest Spółdzielczy Instytut Badawczy. We współpracy z Zespołem Lustracji i Doradztwa KRS organizowane są szkolenia dla kandydatów na lustratorów i uzupełniające dla lustratorów.
Na organizację szkoleń KRS posiada akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (nr KO.ADM.II –KB-4962/1/07 z dnia 2 marca 2007 r.) na prowadzenie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych.
Działalność edukacyjna w różnych formach prowadzona była jednak w KRS od samego początku jej istnienia. Zdobyte w tym czasie doświadczenia naszych wykładowców, trenerów i współpracowników stanowią gwarancję wysokiej jakości oferowanych szkoleń. Kadra zatrudniona i współpracująca obecnie z KRS posiada kwalifikacje i doświadczenie zawodowe odpowiednie do prowadzonego kształcenia. Skupiamy wokół Spółdzielczego Instytutu Badawczego KRS również znaczne grono naukowców związanych na stałe z innymi instytucjami czy wyższymi uczelniami tworzących dla naszych potrzeb zespół wykładowców.
SIB oprócz organizacji szkoleń specjalistycznych (moduł I – organizacyjno-prawny i moduł II – ekonomiczno-finansowy), organizuje także odrębne szkolenia. Ponadto prowadzone są nieodpłatne szkolenia w ramach realizowanych projektów.