Aktualności
- Szczegóły
termin: 1 grudnia 2020 r., godz. 1000 – 1500
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
koszt: 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
„Przygotowanie spółdzielni finansowych (Banków Spółdzielczych i SKOK) do stosowania od 1 stycznia 2021 r. przepisów o niedozwolonych postanowieniach umownych w odniesieniu do umów zawieranych z osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą - Reforma prawa konsumenckiego”,
które odbędzie się w dniu 1 grudnia 2020 r. w godzinach 10:00 - 15:00 (w tym 30 minut przeznaczonych na przerwy).
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 6 godzin dydaktycznych (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Cel szkolenia: W związku z uchwaleniem ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych, która została zmieniona ustawą z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw konieczne stało się przygotowanie instytucji finansowych do stosowania od 1 stycznia 2021 r. przepisów o niedozwolonych postanowieniach umownych w odniesieniu do umów zawieranych z osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą.
Metody szkoleniowe: Warsztaty z możliwością indywidualnych konsultacji prawnych, pozwalają na zdobycie wszechstronnej wiedzy i praktycznych umiejętności, przydatnych w codziennej pracy.
Grupa docelowa/profil uczestnika: Szkolenie skierowane jest do pracowników oraz członków organów instytucji finansowych.
Zakres tematyczny szkolenia
-
Wprowadzenie do nowych obowiązków stosowania od 1 stycznia 2021 przepisów o niedozwolonych postanowieniach umownych w odniesieniu do umów zawieranych z osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą.
-
Przegląd i omówienie niedozwolonych postanowień umownych w obszarze usług finansowych, które zostały wpisane do rejestru niedozwolonych postanowień umownych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Przegląd i omówienie niedozwolonych postanowień umownych w obszarze usług finansowych, które zostały uznane za abuzywne w drodze decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Dyskusja, wymiana doświadczeń, omówienie problemów przedstawionych przez instytucje finansowe.
Szkolenie poprowadzi mec. Piotr Pałka - radca prawny, wspólnik Kancelarii DERC PAŁKA Kancelaria Radców Prawnych w Warszawie, autor licznych publikacji z zakresu prawa finansowego oraz prawa konsumenckiego, komentator w Rzeczpospolitej oraz Dzienniku Gazeta Prawna. Posiada wieloletnie doświadczenie pracy w renomowanych kancelariach prawnych, Stałym Przedstawicielstwie RP w Brukseli. Certyfikowany Chief Compliance Officer - międzynarodowy egzamin gwarantujący zapewnienie prowadzenia działalności zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi. Prowadzi obsługę prawną instytucji finansowych. Autor licznych opinii i ekspertyz z zakresu prawa konsumenckiego oraz aktów prawnych istotnych dla funkcjonowania instytucji finansowych.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 30 listopada 2020 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 1 grudnia 2020 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
Krajowa Rada Spółdzielcza realizując zadania statutowe zaprasza do udziału w dwudniowym szkoleniu, którego celem jest aktualizacja wiedzy z zakresu spółdzielczości.
Szkolenie odbędzie się w dniach 23 – 24 kwietnia 2020 r. w Warszawie w siedzibie Krajowej Rady Spółdzielczej, ul. Jasna 1. Do udziału w szkoleniu zapraszamy lustratorów i przedstawicieli organów samorządowych związków rewizyjnych i spółdzielni. Szkolenie spełnia wymogi szkolenia uzupełniającego dla lustratorów.
Koszt szkolenia wynosi 550 zł i obejmuje materiały dydaktyczne, serwis kawowy, obiad. Szkolenie organizowane jest w ramach akredytacji (zwolnione z podatku VAT).
Zgłoszenia przyjmuje Zespół Lustracji i Doradztwa KRS – e-mail:
Program szkolenia - POBIERZ
- Szczegóły
termin: 18 grudnia 2020 r. (piatek), godz. 1000 – 1500
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
koszt: 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
„Członkostwo i prawa do lokali w spółdzielni mieszkaniowej",
które odbędzie się w dniu 18 grudnia 2020 r. w godzinach 10:00 - 15:00 (w tym 30 minut przeznaczonych na przerwy).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 6 godzin dydaktycznych (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Szkolenie poprowadzi mec. Grzegorz Abramek – radca prawny, Zastępca Prezesa Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych, lustrator, wykładowca tematyki związanej z prawem spółdzielczym, autor licznych publikacji dotyczących prawa spółdzielczego i problemów stosowania go w praktyce.
PROGRAM SZKOLENIA: Członkostwo i prawa do lokali w spółdzielni mieszkaniowej
1. Członkostwo w spółdzielni mieszkaniowej
- członkostwo z mocy prawa, członkostwo na wniosek, data powstania członkostwa,
- konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego sygn. akt K 3/19,
- chwila powstania członkostwa – różnice z uwzględnieniem przysługującego tytułu prawnego do lokalu,
- członkostwo małżonków,
- członkostwo najemców byłych mieszkań zakładowych,
- ustanie członkostwa z mocy prawa,
- wypowiedzenie członkostwa,
- rejestr członków – zasady prowadzenia, regulamin,
- wpisowe i udziały.
2. Prawa do lokali
- Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego
- umowa; treść prawa,
- umowa o budowę lokalu,
- wygaśnięcie prawa,
- przesłanki nabycia własności lokalu, ograniczenia statutowe,
- skutki rozwodu, śmierć małżonka,
- roszczenia osób bliskich, zasady rozliczeń,
- roszczenie do spółdzielni o ponowne ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
- zrzeczenie się prawa,
- problemy praktyczne w świetle aktualnego orzecznictwa,
- Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
- wygaśniecie prawa,
- zasady rozliczeń,
- ponowne ustanowienie w realizacji roszczenia z art. 7 ustawy nowelizującej,
- uchylenie się od skutków uchwały wykluczającej bądź wykreślającej uprawnionego do lokalu,
- członkostwo w przypadku przysługiwania prawa wielu osobom w tym małżonkom,
- Prawo odrębnej własności
- umowa o budowę lokalu,
- ekspektatywa własności,
- członkostwo właścicieli,
- powstanie wspólnoty mieszkaniowej,
3. Aktualne orzecznictwo
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 17 grudnia 2020 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 18 grudnia 2020 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
termin: 16 grudnia 2020 r. (środa), godz. 1000 – 1500
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
koszt: 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
„Zarządzanie nieruchomościami przez spółdzielnię",
które odbędzie się w dniu 16 grudnia 2020 r. w godzinach 10:00 - 15:00 (w tym 30 minut przeznaczonych na przerwy).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 6 godzin dydaktycznych (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Szkolenie poprowadzi mec. Grzegorz Abramek – radca prawny, Zastępca Prezesa Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych, lustrator, wykładowca tematyki związanej z prawem spółdzielczym, autor licznych publikacji dotyczących prawa spółdzielczego i problemów stosowania go w praktyce.
PROGRAM SZKOLENIA
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 15 grudnia 2020 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 16 grudnia 2020 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
termin: termin zostanie podany później, godz. 1000 – 1630
miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS)
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
PROGRAM SZKOLENIA
- Cechy szczególne sprawozdania finansowego spółdzielni mieszkaniowej
- Zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych - aktualne orzecznictwo
- Wybrane zagadnienia związane z aktywami spółdzielni
- Wybrane zagadnienia związane z pasywami spółdzielni, w tym:
- prezentacja funduszy własnych spółdzielni
- zgodność wartości bilansowej (netto) środków trwałych z funduszem wkładów mieszkaniowych, budowlanych lub zasobowym
- zobowiązania z tytułu wniesienia wkładów
- fundusz remontowy
- Rachunek zysków i strat spółdzielni
- wynik na eksploatacji i utrzymaniu nieruchomości
- wynik na działalności pozostałej
- pożytki
- zasady ujęcia przychodów i kosztów na właściwych kontach wynikowych
- uwzględnienie nadwyżki lub niedoboru z eksploatacji i utrzymania nieruchomości z roku ubiegłego i wyłączenie nadwyżki lub niedoboru z eksploatacji i utrzymania nieruchomości przechodzącej na rok następny
- Ustalanie dochodu podatkowego CIT, w tym zwolnienie z podatku dochodowego dochodu z gospodarki zasobami mieszkaniowymi
- Informacja dodatkowa - wymagane informacje w spółdzielni mieszkaniowej
- Zatwierdzanie rsf, w tym uchwała o podziale nadwyżki bilansowej
- Przekształcenie prawa wieczystego gruntów w prawo własności
- Wybrane zagadnienia z podatku PIT i VAT w spółdzielniach mieszkaniowych, w tym aktualne orzecznictwo i interpretacje KIS.
Szkolenie poprowadzi Ewa Hrebin – ekonomistka, biegły rewident, doradca podatkowy, lustrator, autor artykułów w miesięczniku Rachunkowość, wieloletni wykładowca tematyki związanej z systemem podatkowym.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 430,50 zł* brutto i obejmuje: 8 godzin dydaktycznych, komplet materiałów szkoleniowych i pomocniczych, konsultacje poszkoleniowe, serwis kawowy i lunch.
*Możliwe do uzyskania rabaty:
- za opłacone w terminie składki na Krajową Radę Spółdzielczą (konieczność przesłania kopii terminowej wpłaty składki) - cena z rabatem: 418,20 zł brutto,
- za zgłoszenie na wyżej wymienione szkolenie min. trzech uczestników z jednej spółdzielni - cena z rabatem: 405,90 zł brutto,
- w przypadku spełnienia obu powyższych warunków - cena z rabatem: 393,60 zł brutto.
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie (termin szkolenia)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Kontakt z zespołem do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
- Szczegóły
Termin: 13 marca 2020 r., godz. 1000 – 1500
Miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS)
Cena: 492 zł brutto/os. (W cenie również komplet materiałów szkoleniowych, serwis kawowy i lunch.)
Prowadzący: Piotr Pałka (Radca prawny / Head of Compliance)
Warsztaty pozwolą uczestnikom zrozumieć zasady opracowywania regulacji wewnętrznych w bankach spółdzielczych oraz SKOK, które regulują funkcjonowanie komórki organizacyjnej odpowiedzialnej za zapewnienie zgodności z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi (m.in. Polityki zgodności, Regulaminu funkcjonowania komórki compliance, Polityki zarządzania konfliktem interesów)
Ze względu na warsztatową formę spotkania liczba miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń. W przypadku otrzymania dużej liczby zgłoszeń, podany zostanie dodatkowy termin warsztatów o tej samej tematyce.
Prosimy o przesłanie potwierdzenia uczestnictwa na FORMULARZU (pobierz) do dnia 06.03.2020 r. na adres
Prosimy o dokonywanie opłaty za warsztaty do 06.03.2020 r. na konto:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: warsztaty 13.03.2020 r.
Na 14 dni przed datą warsztatów uczestnicy mogą przesyłać zagadnienia problemowe (na adres:
Niezależnie od powyższego pragniemy Państwa poinformować, że w późniejszym terminie otwarty zostanie nabór na kolejne warsztaty: „System kontroli wewnętrznej w spółdzielniach finansowych – metoda 3 linii obrony’’, które zaplanowane zostały na 30 kwietnia 2020 r.