Trwa nabór na studia podyplomowe „Spółdzielczość mieszkaniowa - aspekty ekonomiczno-organizacyjne oraz prawne” I edycja 2019/2020. Studia organizowane są przez Instytut Ekonomii i Finansów Uniwersytetu Rzeszowskiego we współpracy z Krajową Radą Spółdzielczą.
Studia zostały opracowane w oparciu o konsultacje z KRS w zakresie identyfikacji potrzeb kadry zarządzającej oraz pracowników spółdzielni mieszkaniowych. Są one adresowane do osób pełniących funkcje kierownicze, specjalistów i pracowników spółdzielni mieszkaniowych, pragnących nabyć, pogłębić i uzupełnić wiedzę i umiejętności w obszarze prawnych, ekonomiczno-organizacyjnych oraz zarządczych aspektów funkcjonowania spółdzielczości mieszkaniowej. Studia adresowane są także do osób – absolwentów studiów wyższych, zwłaszcza kierunków administracyjno-prawnych i ekonomicznych, planujących przyszłe zatrudnienie w spółdzielniach mieszkaniowych.
Sylwetka absolwenta
W szczególności zdobyte w czasie studiów kwalifikacje pozwolą absolwentom:
- Nabyć bądź poszerzyć wiedzę w zakresie idei i historii spółdzielczości, ze szczególnym uwzględnieniem spółdzielczości mieszkaniowej w Polsce i na świecie;
- Nabyć bądź poszerzyć i uaktualnić wiedzę w zakresie prawnych podstaw działalności spółdzielczości mieszkaniowej w Polsce;
- Poznać lub poszerzyć i uaktualnić wiedzę i umiejętności w zakresie organizacyjno-ekonomicznych, zarządczych, finansowych i marketingowych aspektów funkcjonowania spółdzielni mieszkaniowej;
- Poznać lub poszerzyć i uaktualnić umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi bankowości elektronicznej w spółdzielni;
- Posługiwać się narzędziami niezbędnymi w kształtowaniu właściwej komunikacji interpersonalnej, w tym technikami negocjacji, sposobami budowania zespołów, a także kształtować rolę lidera w spółdzielni oraz właściwie reprezentować kierowaną jednostkę na zewnątrz, w tym budować jej wiarygodny wizerunek.
Czas trwania i wymiar studiów
Kadra dydaktyczna
Program studiów
- Moduł I - Geneza i prawne podstawy spółdzielczości – 62 godz.
- Moduł II- Ekonomika i zarządzanie w spółdzielni mieszkaniowej – 96 godz.
- Moduł III - Działalność marketingowa i komunikacja interpersonalna w spółdzielni mieszkaniowej – 34 godz.
- Moduł IV - Bankowość elektroniczna – 10 godz.
- Seminarium – 8 godz.
Wymagania wstępne
Kwalifikacje uzyskane przez kandydata
Zasady rekrutacji
Rekrutacja odbywa się drogą elektroniczną (otwórz), w sposób ciągły w terminie do 15 stycznia 2020 r.
Rozpoczęcie zajęć – 8 luty 2020 r.
Kandydaci przyjmowani są na podstawie kolejności zgłoszeń. O zakwalifikowaniu na studia kandydaci zostaną powiadomieni e-mailem.
Dokumenty wymagane w procesie rekrutacji
-
Podanie o przyjęcie na studia (wygenerowane z systemu)
-
Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (I lub II stopnia lub jednolitych magisterskich) – oryginał do wglądu
-
Dowód tożsamości do wglądu
Opłata za studia
Istnieje możliwość wnoszenia opłaty w dwóch lub czterech ratach (na wniosek Uczestnika skierowany do kierownika kursu).