Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
"Organizacja Walnego Zgromadzenia - Zebrania Przedstawicieli - Zebrania Grup Członkowskich w spółdzielniach w dobie COVID-19 wraz z omówieniem zasad redagowania projektów uchwał do podjęcia na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość przez organy spółdzielni oraz treści protokołu notariusza z podejmowania uchwał na piśmie przez walne zgromadzenie / zebranie przedstawicieli",
które odbędzie się w dniu 11 maja 2021 r. w godzinach 09:00 - 12:15 (przerwa od 10:30 do 10:45).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 369 zł brutto/os. (300 zł netto + VAT) i obejmuje: 4 godziny dydaktyczne (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat. Dodatkowo do 10 maja br. Uczestnicy mogą przesyłać pytania związane z tematem szkolenia na adres:
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Szkolenie poprowadzi radca prawny dr Piotr Pałka. (Informacja o prowadzącym poniżej.)
Cel szkolenia
Zdobycie kompleksowej wiedzy nt. organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie COVID-19.
Metody szkoleniowe
Praktyczne szkolenie, pozwalające na zdobycie wszechstronnej wiedzy i praktycznych umiejętności, przydatnych w pracy każdej Spółdzielni w związku ze zmianami w przepisach prawa w okresie epidemii.
Grupa docelowa/profil uczestnika
Szkolenie skierowane jest do pracowników oraz członków organów Spółdzielni.
PROGRAM SZKOLENIA
- Specyfika Spółdzielni w świetle kolejnych Tarcz Antykryzysowych.
- Zmiany w przepisach prawa – Tarczach Antykryzysowych dotyczące funkcjonowania organów Spółdzielni w okresie epidemii.
- Charakter przepisów epizodycznych.
- Nakaz czy możliwość stosowania przepisów o charakterze epizodycznym niezależnie od postanowień statutu – głosowanie na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- Przepisy dot. reżimu sanitarnego – zebrania lub spotkania o charakterze zawodowym lub służbowym a możliwość funkcjonowania organów Spółdzielni w formule stacjonarnej.
- Przygotowanie Spółdzielni do organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie epidemii w formule stacjonarnej.
- Przygotowanie Spółdzielni do organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie epidemii w trybie głosowania na piśmie.
- Przygotowanie Spółdzielni do organizacji Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich w dobie epidemii w trybie środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- Stosowanie przepisów o podejmowaniu uchwał na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumienia się na odległość a stosowanie pozostałych przepisów dot. stacjonarnego przeprowadzenia Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich.
- Stosowanie przepisów o podejmowaniu uchwał w modelu hybrydowym (częściowo stacjonarnie, na piśmie i przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość) a stosowanie pozostałych przepisów dot. stacjonarnego przeprowadzenia Walnego Zgromadzenia – Zebrania Przedstawicieli – Zebrania Grup Członkowskich.
- Zasady przeprowadzania wyborów do organów Spółdzielni w dobie COVID-19 - zachowanie wymogu tajności a głosowanie na piśmie i przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- Ostatnie zmiany w przepisach prawa dot. terminów na sporządzenie i zatwierdzenie sprawozdań finansowych przez Spółdzielnie wszystkich branż.
- Zasady redagowania projektów uchwał do podjęcia na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość przez organy Spółdzielni oraz treść protokołu Notariusza z podejmowania uchwał na piśmie na przez Walne Zgromadzenie / Zebranie Przedstawicieli.
- Odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników szkolenia przed szkoleniem.
- Podsumowanie szkolenia.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesyłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 10 maja 2021 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 11.05.2021 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
Informacja o prowadzącym
Radca prawny dr Piotr Pałka (Nr wpisu GD/GD/2723), posiada wieloletnie doświadczenie pracy w renomowanych kancelariach prawnych, Stałym Przedstawicielstwie RP w Brukseli. Certyfikowany Chief Compliance Officer - międzynarodowy egzamin gwarantujący zapewnienie prowadzenia działalności zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi. Kierownik Działu Compliance. Koordynator Centrum Compliance. Założyciel i wspólnik w Kancelarii DERC PAŁKA Kancelaria Radców Prawnych, więcej na https://dercpalka.pl/. Wykładowca i szkoleniowiec. Komentator Rzeczpospolitej oraz Dziennika Gazeta Prawna. W 2017 r. członek zespołu roboczego ds. innowacji finansowych (FinTech) przy KNF. Laureat międzynarodowego konkursu dla profesjonalistów Unii Kredytowych, który odbył się w dniu 31 lipca 2019 r. na Bahamach, organizowanego corocznie przez Światową Radę Unii Kredytowych z siedzibą w Madison (WOCCU) za projekt badawczy Credit Unions’ Compliance Management Systems. Członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Finansowego przy Warszawskim Instytucie Bankowości.
Posiada/Ukończył: (2021) uzyskanie stopnia doktora nauk prawnych, obrona rozprawy doktorskiej pt. ,,Compliance w sektorze polskiej spółdzielczości finansowej’’; (2019 r.) kurs AML oficer. Poziom 2 (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2018 r.) Certyfikowany compliance officer w FinTech. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2017 r.) Specjalistyczny Certyfikat w Zakresie Systemu Kontroli Wewnętrznej wedle Rekomendacji H KNF. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Zaawansowany Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zakończony wynikiem pozytywnym (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Approved Compliance Officer (ACO). Egzamin organizowany przez Instytut Compliance przy Viadrina Compliance Center Europa-Universität Viadrina zdany z oceną bardzo dobry; (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer w instytucjach finansowych (CGE); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: ,,Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania Jakością według wymagań normy ISO9001:2008'' (PBSG); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: ,,Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji w oparciu o normę PN-ISO/IEC 27001:2014'' (PBSG).