Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.: „Obowiązki spółdzielni mieszkaniowych w aspekcie ustawy o rachunkowości i stanowiska Krajowego Standardu Rachunkowości z dnia 20.11.2015 r. oraz ustaw podatkowych, w tym podatek CIT, PIT i VAT", które odbędzie się w dniu 14 stycznia 2021 r. w godzinach 10:00 - 15:00 (w tym 30 minut przeznaczonych na przerwy).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 6 godzin dydaktycznych (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Cechy szczególne sprawozdania finansowego spółdzielni mieszkaniowej.
2. Zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych - aktualne orzecznictwo.
3. Wybrane zagadnienia związane z aktywami spółdzielni.
4. Wybrane zagadnienia związane z pasywami spółdzielni, w tym:
- prezentacja funduszy własnych spółdzielni
- zgodność wartości bilansowej (netto) środków trwałych z funduszem wkładów mieszkaniowych, budowlanych lub zasobowym
- zobowiązania z tytułu wniesienia wkładów
- fundusz remontowy
5. Rachunek zysków i strat spółdzielni:
- wynik na eksploatacji i utrzymaniu nieruchomości
- wynik na działalności pozostałej
- pożytki
- zasady ujęcia przychodów i kosztów na właściwych kontach wynikowych
- uwzględnienie nadwyżki lub niedoboru z eksploatacji i utrzymania nieruchomości z roku ubiegłego i wyłączenie nadwyżki lub niedoboru z eksploatacji i utrzymania nieruchomości przechodzącej na rok następny
6. Ustalanie dochodu podatkowego CIT, w tym zwolnienie z podatku dochodowego dochodu z gospodarki zasobami mieszkaniowymi, w tym przychody z opłat od osób niebędących członkami spółdzielni mieszkaniowej.
7. Informacja dodatkowa - wymagane informacje w spółdzielni mieszkaniowej.
8. Zatwierdzanie rsf, w tym uchwała o podziale nadwyżki bilansowej.
9. Przekształcenie prawa wieczystego gruntów w prawo własności - zasady księgowania.
10. Wybrane zagadnienia z podatku PIT i VAT w spółdzielniach mieszkaniowych, w tym aktualne orzecznictwo i interpretacje KIS.
Szkolenie poprowadzi Ewa Hrebin – ekonomistka, biegły rewident, doradca podatkowy, lustrator, autor artykułów w miesięczniku „Rachunkowość”, wieloletni wykładowca tematyki związanej z systemem podatkowym.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 13 stycznia 2021 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 14 stycznia 2021 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail: