Termin: 28 lutego 2020 r., godz. 1000 – 1500
Miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS)
Cena: 492 zł brutto/os. (W cenie również komplet materiałów szkoleniowych, serwis kawowy i lunch.)
Prowadzący: Piotr Pałka (Radca prawny / Head of Compliance)
Warsztaty mają na celu przygotowanie banków spółdzielczych oraz SKOK do wdrożenia nowych aktów prawnych i rekomendacji nadzorczych w 2020 roku (m.in. zmiany w Kodeksie cywilnym dot. nowego pojęcia konsumenta od 1 czerwca 2020 r., wytyczne EBA dot. ryzyka w IT oraz bezpieczeństwa z terminem na implementację do 30 czerwca 2020 r.)
Ze względu na warsztatową formę spotkania liczba miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń. W przypadku otrzymania dużej liczby zgłoszeń, podany zostanie dodatkowy termin warsztatów o tej samej tematyce.
Prosimy o przesłanie potwierdzenia uczestnictwa na FORMULARZU (pobierz) do dnia 21.02.2020 r. na adres
Prosimy o dokonywanie opłaty za warsztaty do 21.02.2020 r. na konto:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: warsztaty 28.02.2020 r.
Na 14 dni przed datą warsztatów uczestnicy mogą przesyłać zagadnienia problemowe (na adres:
Niezależnie od powyższego pragniemy Państwa poinformować, że w późniejszych terminach odbędą się następujące kolejne edycje warsztatów: „Zasady projektowania regulacji wewnętrznych z obszaru compliance - narzędzia compliance oficera'' (13 marca 2020 r.) oraz „System kontroli wewnętrznej w spółdzielniach finansowych – metoda 3 linii obrony’’ (30 kwietnia 2020 r.). O otwarciu naboru na te warsztaty poinformujemy Państwa w innym terminie.
Obowiązki spółdzielni w aspekcie ustaw podatkowych (w tym podatek CIT, PIT i VAT)
termin: 29 stycznia (środa), godz. 1000 – 1330
miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS)
cena: Szkolenie jest nieodpłatne i odbędzie się w ramach uiszczanych przez Związki składek za rok 2019.
Krajowa Rada Spółdzielcza jako naczelny organ samorządu spółdzielczego wypełniający swoje ustawowe zadania dotyczące działalności szkoleniowej zaprasza przedstawiciela Związku, który uiścił składkę na rzecz KRS za rok 2019 na szkolenie Obowiązki spółdzielni w aspekcie ustaw podatkowych (w tym podatek CIT, PIT i VAT), które poprowadzi Pani Ewa Hrebin - ekonomistka, biegły rewident, doradca podatkowy, lustrator, autor wielu artykułów z obszaru rachunkowości, wieloletni wykładowca tematyki związanej z systemem podatkowym.
Bezpośrednio po szkoleniu zapraszamy na lunch.
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na szkolenie na adres
FORMULARZ ZGŁOSZENIA (pobierz)
PROGRAM SZKOLENIA
1. Podatek CIT
a) przychody podatkowe i koszty podatkowe w aspekcie najnowszego orzecznictwa oraz interpretacji KIS - wybrane zagadnienia
b) zmiany w podatku CIT od 2020 r.
- koszty nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów z tytułu zapłaty za towary i usługi na rachunek bankowy inny niż zawarty na dzień zlecenia przelewu w wykazie podmiotów lub bez pośrednictwa rachunku płatniczego
- zmiany w dochodach wolnych
- mały podatnik - zmiana definicji od 1.01.2020 r.
2. Podatek dochodowy od osób fizycznych - obowiązki płatnika, w tym:
a) zmiany w podatku PIT od 1.10.2019 r. i od 1.01.2020 r.
b) obowiązki płatnika w aspekcie najnowszego orzecznictwa oraz interpretacji KIS
3. Podatek od towarów i usług, w tym:
a) zwolnienie z VAT dla dostaw nieruchomość, w tym zmiany (od 1.09.2019 r.)
b) biała lista podatników (od 1.09.2019 r.)
c) załączanie dokumentów do deklaracji (od 1.09.2019 r.)
d) zmiany w wymierzaniu dodatkowego zobowiązania (od 1.09.2019 r.)
e) likwidacja odwrotnego obciążenia (od 1.11.2019 r.)
f) obowiązkowa podzielona płatność (split payment) i sankcje za jego niestosowanie
g) zmiana zasad stosowania odpowiedzialności solidarnej sprzedawcy i nabywcy za nierozliczony VAT (od 1.11.2019 r.)
h) faktury dotyczące sprzedaży potwierdzonej paragonem, który nie zawiera numeru NIP - sankcje (od 1.01.2020)
4. Inne zmiany, w tym mikrorachunek podatkowy
Wszystkich zainteresowanych informujemy, że warsztaty odbędą się w zaplanowanym terminie.
Dojeżdżających samochodami prosimy o uwzględnienie czasu potrzebnego na znalezienie miejsca parkingowego. Pomimo kilku parkingów wokół siedziby KRS, znalezienie miejsca do zaparkowania w godzinach porannych może być utrudnione.
Po wejściu na salę proszę o złożenie podpisu na liście obecności oraz pobranie materiałów szkoleniowych. W materiałach szkoleniowych odnajdą Państwo arkusz oceny szkolenia. Bardzo proszę o wypełnienie go i przekazanie organizatorowi pod koniec warsztatów. Chcielibyśmy udoskonalać nasze szkolenia i Państwa opinie stanowią dla nas kluczową informację.
Lunch planowany jest na godzinę 13:00. W czasie przerwy lunchowej będą wydawane certyfikaty wraz z oryginałami faktur (Ci z Państwa, którzy dokonali przedpłaty, otrzymali już skany tych faktur drogą elektroniczną). Odbiór certyfikatu będzie również poświadczany podpisem na osobnej liście.
Wszystkim dojeżdżającym życzymy spokojnej podróży.
Termin: 25 listopada 2019 r., godz. 1000 – 1545
Miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS), IV piętro, sala 403
PROGRAM
- Compliance Management System (CMS) w kraju i na świecie (metodyka branżowa - m.in. rekomendacja H KNF, rozporządzenie MF w sprawie systemu kontroli wewnętrznej, wytyczne EBA oraz zalecenia Komitetu Bazylejskiego).
- Zapewnienie zgodności działalności z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi (dalej: compliance).
- Mapowanie świata compliance.
- Status oraz niezależność osób pełniących funkcję compliance officera.
- Wspomaganie Zarządu w efektywnym zarządzaniu ryzykiem braku zgodności.
- Zasady sporządzania rocznych oraz wieloletnich planów z zakresu compliance.
- Weryfikacja funkcjonujących procedur, instrukcji i innych dokumentów wewnętrznych w zakresie compliance.
- Wspieranie komórek oraz jednostek organizacyjnych w procesie tworzenia regulacji wewnętrznych w zakresie compliance.
- Monitorowanie zmian w regulacjach nadzorczych i w ustawodawstwie oraz monitorowanie ich przestrzegania.
- Projektowanie i wprowadzanie, bazujących na ocenie ryzyka braku compliance, mechanizmów kontroli ryzyka braku zgodności.
- Monitorowanie wielkości i profilu ryzyka braku compliance po zastosowaniu mechanizmów kontroli ryzyka braku compliance.
- Realizacja zadań i obowiązków wskazanych w regulacjach wewnętrznych, w tym w szczególności wskazanych w Polityce zarządzania Konfliktem interesów oraz Systemie Informowania o Nieprawidłowościach (Whistleblowing).
- Przygotowywanie okresowych sprawozdań dla Rady Nadzorczej oraz Zarządu w ramach przyjętego systemu informacji zarządczej z obszaru zapewnienia compliance oraz udział w posiedzeniach Zarządu oraz Rady Nadzorczej, na których omawiane są zagadnienia z obszaru zapewnienia compliance.
- Podejmowanie działań mających na celu podnoszenie świadomości pracowników w zakresie postępowania zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi.
- Współpraca z Zarządem, Radą Nadzorczą, Dyrektorami, Kierownikami Działów oraz pracownikami we wszystkich sprawach mogących mieć znaczenie dla obszaru compliance.
- Informowanie pracowników, członków Zarządu oraz Rady Nadzorczej o konieczności podjęcia działań mających na celu dostosowanie działalności do obowiązujących i zmieniających się przepisów prawa, regulacji wewnętrznych oraz standardów rynkowych.
- Koszt wdrożenia Compliance Management System (CMS) w przedsiębiorstwie a koszt niezgodności z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi (Non - compliance cost).
PROWADZĄCY
Piotr Pałka Radca prawny / Head of Compliance Kasy Krajowej
Wspólnik w Kancelarii Derc Pałka Kancelaria Radców Prawnych s.c. w Warszawie (Nr wpisu GD/GD/2723). Posiada wieloletnie doświadczenie pracy w renomowanych kancelariach prawnych, Stałym Przedstawicielstwie RP w Brukseli, autor wielu publikacji m.in. o tematyce spółdzielczej, takich jak J. Jankowski, P. Pałka, Rewizja ustaw spółdzielczych Polsce w świetle uchwały Zgromadzenia Ogólnego Cooperatives Europe z dnia 3 kwietnia 2014 r., [w:] Prawo spółdzielcze. Zagadnienia materialnoprawne i procesowe pod red. A. Herbet, J. Misztal-Konecka, P. Zakrzewski, Lublin 2017, s. 89-96. Komentuje zmiany w przepisach prawa na łamach Rzeczpospolitej oraz Dziennika Gazety Prawnej. Certyfikowany Chief Compliance Officer - międzynarodowy egzamin gwarantujący zapewnienie prowadzenia działalności zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi. Koordynator Centrum Compliance instytucji finansowych oraz redaktor prowadzący dedykowanego sektorowi biuletynu. Autor m.in. projektów ustaw oraz aktów prawa Unii Europejskiej z zakresu prawa spółdzielczego. Współpracuje m.in. ze związkami rewizyjnymi spółdzielni oraz spółdzielniami finansowymi.
Ukończył aplikację radcowską z dniem 31 grudnia 2014 r. Egzamin radcowski przeprowadzony w dniach 11-13 marca 2015 r. zakończony wynikiem pozytywnym. Absolwent Wydziału Prawa Szkoły Wyższej Prawa i Dyplomacji w Gdyni (2007-2011). Laureat międzynarodowego konkursu dla młodych profesjonalistów WYCUP, który odbył się w dniu 31 lipca 2019 r. na Bahamach, organizowanego corocznie przez Światową Radę Unii Kredytowych (WOCCU). Laureat konkursu ,,Zostań negocjatorem” pod patronatem Centrum Europejskiego Uniwersytetu Gdańskiego; Posiada/Ukończył: (2019 r.) Certyfikowany AML Oficer (Stowarzyszenie Compliance Polska), (2018 r.) Certyfikowany compliance officer w FinTech. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2017 r.) Specjalistyczny Certyfikat w Zakresie Systemu Kontroli Wewnętrznej wedle Rekomendacji H KNF. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Zaawansowany Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zakończony wynikiem pozytywnym (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Approved Compliance Officer (ACO). Egzamin organizowany przez Instytut Compliance przy Viadrina Compliance Center Europa-Universität Viadrina zdany z oceną bardzo dobry; (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer w instytucjach finansowych (CGE); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: „Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania Jakością według wymagań normy ISO9001:2008'' (PBSG); (2015 r.) ukończenie szkolenia w zakresie: „Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji w oparciu o normę PN-ISO/IEC 27001:2014'' (PBSG).
Koszt uczestnictwa w warsztatach wynosi 430,50 zł* brutto i obejmuje: 7 godzin dydaktycznych, komplet materiałów szkoleniowych i pomocniczych, serwis kawowy i lunch. Warsztaty obejmują również możliwość indywidualnych konsultacji prawnych. Liczba miejsc jest ograniczona.
*Możliwe do uzyskania rabaty:
- za opłacone w terminie składki na Krajową Radę Spółdzielczą (konieczność przesłania kopii terminowej wpłaty składki) - cena z rabatem: 418,20 zł brutto,
- za zgłoszenie warsztaty min. trzech uczestników z jednej spółdzielni - cena z rabatem: 405,90 zł brutto,
- w przypadku spełnienia obu powyższych warunków - cena z rabatem: 393,60 zł brutto.
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank PeKaO S.A.
64 1240 6247 1111 0000 4977 9727
z dopiskiem: warsztaty 25 listopada
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać do dnia 15 listopada 2019 r. na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail:
termin: 14 stycznia 2021 r., godz. 1000 – 1500
typ szkolenia: on-line (na platformie szkoleniowej ClickMeeting)
koszt: 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Krajowa Rada Spółdzielcza zaprasza na szkolenie on-line pt.:
„Obowiązki spółdzielni mieszkaniowych w aspekcie ustawy o rachunkowości i stanowiska Krajowego Standardu Rachunkowości z dnia 20.11.2015 r. oraz ustaw podatkowych, w tym podatek CIT, PIT i VAT",
które odbędzie się w dniu 14 stycznia 2021 r. w godzinach 10:00 - 15:00 (w tym 30 minut przeznaczonych na przerwy).
Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu jednej osoby wynosi 300 zł netto/os. + VAT (369 zł brutto) i obejmuje: 6 godzin dydaktycznych (45-min.) i materiały dydaktyczne. Podczas szkolenia można zadawać prowadzącemu pytania poprzez czat.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy szkoleniowej ClickMeeting. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebne jest stabilne łącze internetowe. Nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji. W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnikom przesłane zostanie zaproszenie na szkolenie zawierające link z instrukcją logowania do platformy szkoleniowej. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Cechy szczególne sprawozdania finansowego spółdzielni mieszkaniowej.
2. Zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych - aktualne orzecznictwo.
3. Wybrane zagadnienia związane z aktywami spółdzielni.
4. Wybrane zagadnienia związane z pasywami spółdzielni, w tym:
- prezentacja funduszy własnych spółdzielni
- zgodność wartości bilansowej (netto) środków trwałych z funduszem wkładów mieszkaniowych, budowlanych lub zasobowym
- zobowiązania z tytułu wniesienia wkładów
- fundusz remontowy
5. Rachunek zysków i strat spółdzielni:
- wynik na eksploatacji i utrzymaniu nieruchomości
- wynik na działalności pozostałej
- pożytki
- zasady ujęcia przychodów i kosztów na właściwych kontach wynikowych
- uwzględnienie nadwyżki lub niedoboru z eksploatacji i utrzymania nieruchomości z roku ubiegłego i wyłączenie nadwyżki lub niedoboru z eksploatacji i utrzymania nieruchomości przechodzącej na rok następny
6. Ustalanie dochodu podatkowego CIT, w tym zwolnienie z podatku dochodowego dochodu z gospodarki zasobami mieszkaniowymi, w tym przychody z opłat od osób niebędących członkami spółdzielni mieszkaniowej.
7. Informacja dodatkowa - wymagane informacje w spółdzielni mieszkaniowej.
8. Zatwierdzanie rsf, w tym uchwała o podziale nadwyżki bilansowej.
9. Przekształcenie prawa wieczystego gruntów w prawo własności - zasady księgowania.
10. Wybrane zagadnienia z podatku PIT i VAT w spółdzielniach mieszkaniowych, w tym aktualne orzecznictwo i interpretacje KIS.
Szkolenie poprowadzi Ewa Hrebin – ekonomistka, biegły rewident, doradca podatkowy, lustrator, autor artykułów w miesięczniku „Rachunkowość”, wieloletni wykładowca tematyki związanej z systemem podatkowym.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)
Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać na adres
Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto do 13 stycznia 2021 r.:
Krajowa Rada Spółdzielcza
Bank Spółdzielczy w Raszynie
56 8004 0002 2001 0012 0711 0001
z dopiskiem: szkolenie 14 stycznia 2021 r.
Rezygnację z uczestnictwa w szkoleniu należy zgłosić Krajowej Radzie Spółdzielczej za pomocą poczty elektronicznej na adres
Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.
Kontakt z zespołem właściwym do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail: