Spółdzielnie Uczniowskie integrują i edukują, ucząc młodych przedsiębiorczości oraz odpowiedzialności
Audycje radiowe poświęcone odradzaniu się tkactwa w regionie, w którym w latach 1950-1993 działała Spółdzielnia Rękodzieła Ludowego i Artystycznego "Tkactwo Świętokrzyskie".
"Noc Kooperatystów 2025" (Noc Muzeów) była wydarzeniem, które w tym roku przyciągnęło co najmniej kilkaset osób albo będących czynnymi spółdzielcami, albo takich, które wiele lat życia przepracowali w spółdzielczości. Gościliśmy też osoby po prostu zainteresowane kooperatyzmem i spółdzielczością. Dla wielu była to pierwsza okazja do zwiedzania Muzeum Historii Spółdzielczości w Polsce oraz wysłuchania opowiadania opiekuna muzeum o zbiorach zgromadzonych w poszczególnych salach, a także o bardzo interesujących postaciach, które historycznie działały na niwie spółdzielczości i budowały coraz rozleglejsze i coraz bardziej efektywne struktury (zarówno w miastach, jak i lokalnie, na wsiach i w małych miasteczkach).
Co najmniej połowę odwiedzających tego wieczoru ludzi można było śmiało zaliczyć do "starszej" lub "młodszej" młodzieży.
Film — reportaż z 'Nocy Kooperatystów 2025" nie powstał po to, by w tej formie opowiadać o złożonej i wielowiekowej historii spółdzielczości, ale po to, by pokazać skalę naszego "branżowego" muzeum. Blisko 60 tysięcy eksponatów (wliczając w to pozycje biblioteczne — przy muzeum działa również biblioteka) to zbiór bez wątpienia unikatowy i warty zapoznania się z nim, do czego serdecznie wszystkich zapraszamy.

Zapraszamy do zapoznania się z Hymnem Spółdzielców w interpretacji Krzysztofa Korczaka.
Jakiś czas temu zapytaliśmy na facebookowym profilu czy są chętni do wykonania Hymnu Spółdzielców. Odezwał się do nas Krzysztof Korczak, który zagrał nasz Hymn na saksofonie. Film z nagraniem możesz zobaczyć tutaj.
Krzysztof Korczak jest szesnastoletnim mieszkańcem Lisewa (kujawsko-pomorskie), uczęszcza do Zespołu Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Toruniu, jego głównym instrumentem jest saksofon, zaś dodatkowym pianino.









